Knights of the Old Republic - Sith Lords
A játékleírásról általában
Ez a leírás inkább amolyan kedvcsinálónak készül, nem teljes végigjárás ajtóról ajtóra. Azoknak is segítséget nyújthat akik kicsit nehezebben tájékozódnak a választások és a történetmenet terén, mivel esetleg az angol nem megy annyira. Legjobb tudomásom szerint sajnos még nem létezik teljes magyarítás, így mivel a játékban fontos szerepet játszanak a párbeszédek, amelyek alapján a történet kibontakozik talán segíthet eligazodni egy vázlatos kerettörténet, néhány jó tanáccsal.
A grafika
Szép, de nem kivételesen szép. A videóknál van néhány meglepően jó kép, de láttam már sokkal szebben renderelt játékot is 2005-ből. A karakter mozgása rendben van a harci jelenetek se rosszak, de azért a háttér meg a felületek lehetnének kidolgozottabbak. Maguk a karakterek egy kicsit torzak és vektorosak néha.

Történet nagyon röviden
A KotOR folytatása. Egy bányabázison ébredsz mint a Jedi Exile, ezután célod megtudni, hogy mi történt száműzetésed alatt, valamint felkutatni a maradék Jediket. Többet nem árulok el, a továbbiakból, és főleg a végigjátszásból kiderül. Szerintem izgalmas, jó történet, fordulatokkal, árulással meg mindennel ami ehhez kell.
Karakteralkotás
Összesen hatféle karakter közül lehet választani, aszerint, hogy nő vagy férfi illetve milyen jellegű erőhasználó szerepébe kíván belebújni a játékos.
Lehet tehát nő vagy férfi
-Jedi Guardian (harcművész jellegű karakter, kiváló testi adottságokkal, de az Erőben nem mélyül el igazán) -Jedi Sentinel (az arany középút, jó harcos és az Erő terén is magas értékekkel bír, de nem lesz egyik ágnak sem igazán mestere) -Jedi Consular (a kétkezi harcban nem igazán van otthon, viszont az Erőben hamar jut el magas szintre)
A nem megválasztása a játék fő menetét nem annyira, viszont a karakterek egymás közti kapcsolatát, és néhány küldetés megoldását is befolyásolja. Én először egy férfi Jedi Sentinellel mentem végig másodjára pedig nőből választottam ugyanezt a karaktertípust.
A játék során válhatsz Jedi Mesterré, Jedi Őrzővé (Watchman), vagy Jedi Fegyvermesterré (WeaponMaster) attól függően, hogy mi volt a kiinduló karaktered. A sötét oldalon is megvannak az ennek megfelelő opciók.
Elméletileg az 50. szint az elérhető legmagasabb. Nekem a 30 . szintél nem sikerült magasabbra vinnem a karaktert, de már ezen a szinten is elég könnyű befejezni a kalandot. Lásd végigjárást később.
Sötét/világos oldal
A játék során folyamatosan döntéseket hoz a karaktered amelyek befolyásolják a hovatartozását. Nekem habár a második végigjátszásban feltett szándékom volt, nem nagyon sikerült a sötét oldal felé nagyon elhúznom a karaktert. A párbeszédeknek nagy jelentősége van nemcsak a karakter sötét vagy világos oldalhoz való közelítésében, hanem a nem játékos karakterek (NJK) és a karakter viszonyában. Természetesen a hovatartozás befolyásolja a sötét illetve világos oldalhoz tartozó erőalkalmazások erőpontigényét.

Nem Játékos Karakterek
A játék során akadnak majd bőven akik csatlakozni akarnak hozzád, sokszor akár tetszik akár nem. Egyszerűen felszöknek a hajóra és aztán ha igénybe veszed őket egy egy küldetésre akkor kihasználhatod speciális képességeiket. Az hogy mely karakterek szegődnek melléd a nemedtől és az Erőben való elkötelezettségedtől is függ. Te magad is fejlesztheted a karaktereket.
A játék végén kiderül, hogy a csapatod majd minden tagja erőérzékeny. Ha megfelelő kapcsolatot alakítassz ki a karakterekkel képezheted őket az erőben. Attól függően hogy Te melyik oldalon játszol, és a karakterek milyen viszonyban vannak veled változhat a csapat hovatartozása. Tehát, ha Te a világos oldalon vagy és az NJK viszonya veled rossz (nem túl valószínű helyzet), akkor sötét oldali erőhasználó válik belőle.
Főbb nem játékos karakterek, akik mindenképpen melléd kerülnek:
 |
1. Kreia - az első karakter akit megismersz. Egy idős hölgy, egyértelműen erőhasználó és azonnal felveszi a mester szerepét. Célja ezzel a játék legvégéig homályos marad. Sokat lehet tanulni tőle. Nagyon jól kidolgozott összetett karakter. |
 |
2. Atton - csavargó, nekem szimpatikus, kicsit beképzelt, de megbízható társ, nem könnyű befolyással lenni rá, könnyen megsértődik |
 |
3. T3M4 - kis R2D2, több küldetés is van amit az ő bőrében kell véghezvinned, kedves kis robot, és jobb harcos mint elsőre gondoltam volna igazi kis pusztító válik belőle a megfelelő karok használatával |
 |
4. Mandalore - nagyon nagyra van magával meg a Mandalore-ok nagyszerűségével, de nem valami nagy karakter, egyedüli érdeme talán a fizikai ereje de ez is csak alig haladja meg a Handmaiden-ét. |
 |
5. Bao-Dur - hűséges barát, nagyon ért a szereléshez és a robotokhoz. Harcban sem áll leghátul. |
 |
6. Visas Mar - Egy különleges faj, a Miraluka utolsó képviselője. Az erőn keresztül lát, szemei vakok. A Sithek pusztították el a népét. Jól harcol, és van egy pár hasznos sötét oldal tulajdonsága mi érdekes ha az ember a világos oldalon játszik |
 |
7. HK 47 - Ezt a droidot te rakod össze, ha az első pályán eleged lett a fejvadászrobot bicskanyitogató stílusából, akkor ne rakd össze, én nem sok hasznát vettem (kivéve a TP-ket amiket az összeszerelésért kaptam) |
 |
8.G0T0 - Egy kémdroid amibe bombát rejtettek és amennyiben megpróbálod eltávolítani a hajóról a fenyegetés szerint felrobban az egész társaság. Sok hasznát nem láttam. |

 |
9. Attól függően hogy melyik oldalhoz tartozol:
Hanharr - ő nem csatlakozott hozzám egyszer sem így nem tudom igazán más leírásból kiderül, hogy nagyon agresszív és nehezen kontrollálható, megy mint egy tank
Mira - kiváló a lőfegyverekkel, és elég szívós nem egyszer volt hogy csak ő maradt talpon a csapatból, és kihúzott minket a trutyiból |

 |
10. Attól függően hogy nő vagy férfi a karaktered:
Handmaiden (Szolgálólány) - ha férfikarakterrel vagy akkor ennél a karakternél alakulhat ki valamicske szerelemhez hasonló kötődés, természetesen nagyon halványan, rendkívül jó harcos, elég könnyen elindíthatod a Jedivé válás útján
Disciple (tudós) - ha női karakterrel vagy akkor csatlakozik a csapathoz a Dantooine-on, nagyszerű gyógyító, ha jó kapcsolatot alakítasz ki vele hamar elkezdheted az Erőre tanítani |
Amit ha végig tudod képezni őket elérhetnek a köv szintekre:
Atton – (Dark) Jedi Sentinel Bao-Dur – (Dark) Jedi Guardian Disciple – (Dark) Jedi Consular Handmaiden – (Dark) Jedi Guardian Mira – (Dark) Jedi Sentinel
Mivel elég bonyolult a Nem játékos karakterek kötődésének követése ajánlom a következő MOD letöltését: http://ds1.pcgamemods.com/core/11727/remote_influence.zip
Ez lehetővéteszi, hogy a kis remote megmutassa a különböző karakterek hozzád való viszonyát. Nagyon hasznos.
Stratégiák
A KotOR II-ben nem igazán könnyű a sötét oldalra csábulni. Van egy nagyon nagy hiányosság a játékban, ami rendkívül bosszantó volt számomra, és a fórumokat olvasva másoknak is. Ez pedig az, hogy nem lehet bárkit csak úgy megtámadni. Sokszor még akkor sem amikor az illető provokál. Ez nagyon zavaró a Sötét oldalon. Csak akkor lehet ellenségesen fellépni a karakter ellen ha a párbeszéd úgy alakítható vagy ha ő megtámad. Pedig el tudom képzelni hogy egy sötét Jedi simán csuklóból kinyírná mondjuk az Ithori követet, amikor az már huszadszor ugyanazt a hablatyot motyogja el.
Abban, ha középen maradsz az a negatívum, hogy kimaradsz egy kalandból a Korriban-on, és a játék végén nem tudod használni a bónusz jártasságot, a haszna viszont, hogy nem kerül sokba egyik oldali erőalkalmazás sem. Ezen felül nem kell bosszankodnod ha egy lépst véletlenül tettél valamelyik oldal felé.
Végigjárás - szerű pályaleírás (SPOILER)
JaraMade
Források
KotOR II - Sith Lords PC CD-ROM - megvásárolható a www.automex.hu -n. www.gamesbanshee.com www.starwarsknights.com
forrás
A hivatlos oldal |